1 częśc zadania.
run away- escape
run into – meet someone by chance
run on- continue happening for longer than planned or expected
run out of – use all one`s supplies, have nothing left of something
run over- knock down and drive over the top of
run through- repeat for practice
run up- cause to have bills or debts

2. cześć zadania
Complete the sentences with the correct form of a phrasal verb with run.
1.Helen and Mark had to come back early from their holiday as they …......... money.
2.This scene needs rehearsing more. Can we …....... it again, please?
3. In his last year at university, Jonathan ….......... an enormous bill at the bookshop.
4. We let the rabbit out of its cage for a moment and it ….... . We never saw it again.
5.Guess who I …........ in the middle of town? My old headmaster!
6. I dropped my homework in the street and a lorry ….......... it!
7.Let`s get going. I don`t want this meeting to …............ all night!

w 1 części zadania: przetłumacz wszystko
natomiast w 2 częsci zadania wstaw odpowiednie te "run" w zdania tam gdzie sa kropki a pozniej przetlumacz wszystkie zdania na j. poslki.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T15:08:54+01:00
Run away- escape (uciec)
run into – meet someone by chance (spotkać kogos przez przypadek)
run on- continue happening for longer than planned or expected
(kontynuacja czegos dluzej niz bylo planowane albo oczekiwane)
run out of – use all one`s supplies, have nothing left of something
(uzyc cos dostarczonego przez kogos, hmmm ze nic nie zostalo z czegos ; d)
run over- knock down and drive over the top of (powalic, przejechac cos)
run through- repeat for practice (powtarzac dla utrwalenia)
run up- cause to have bills or debts (z powodu posiadania rachunkow albo dlugow)

1.Helen and Mark had to come back early from their holiday as they ran on money.
Helen i Mark musieli wrocic wczesniej z wakacji pieniadze skonczyly sie szybciej niz oczekiwali.
2.This scene needs rehearsing more. Can we run throug it again, please?
Ta scena wymaga jeszcze prob. Czy mozemy ja powtorzyc jeszcze raz?
3. In his last year at university, Jonathan ran up an enormous bill at the bookshop.
W ostatnim roku na uniwersytecie, Jonathan dostał ogromny rachunek w ksiegarni.
4. We let the rabbit out of its cage for a moment and it ran away . We never saw it again.
Pozwolilismy krolikowi wyjsc ze swojej nory na chwile i uciekl. Nigdy nie zobaczylismy go ponownie.
5.Guess who I ran into in the middle of town? My old headmaster!
Zgadnij kogo przypadkowo spotkalem w centrum miasta, mojego starego dyrektora szkoly.
6. I dropped my homework in the street and a lorry ran over it!
Upuscilem moje zadanie domowe na ulicy i ciezarowka przejechala po nim.
7.Let`s get going. I don`t want this meeting to run of out all night!
Chodzmy stad. Nie chce byc na tym spotkaniu az nikt nie zostanie.

Tam gdzie jest ran zamiast run to jest czas przeszly(2 forma), wiec zeby nie bylo, ze blad ;)
2009-11-25T15:39:03+01:00
Run away- escape - uciec
run into – meet someone by chance - spotkać kogoś przez przypadek
run on- continue happening for longer than planned or expected - kontynuacja czegoś dłużej niż było planowane albo oczekiwane
run out of – use all one`s supplies, have nothing left of something - użyć wszystkiego, co jeden zapewnia, nie mieć niczego w lewo z czegoś
run over- knock down and drive over the top of - powalić, przejechać coś
run through- repeat for practice - powtarzać dla utrwalenia
run up- cause to have bills or debts - posiadać rachunki albo długi

1.Helen and Mark had to come back early from their holiday as they ran out of money .
2.This scene needs rehearsing more . Can we run throug it again , please ?
3. In his last year at university , Jonathan run up an enormous bill at the bookshop .
4. We let the rabbit out of its cage for a moment and it ran away . We never saw it again .
5.Guess who I run into in the middle of town ? My old headmaster !
6. I dropped my homework in the street and a lorry ran over it !
7.Let`s get going . I don`t want this meeting to run of out all night !

1. Helen i Mark musieli wrócić wcześniej z wakacji, bo pieniądze skończyły się szybciej niż oczekiwali.
2. Ta scena wymaga jeszcze prób . Czy możemy ja powtórzyć jeszcze raz ?
3. W ostatnim roku na uniwersytecie , Jonathan dostał ogromny rachunek w księgarni.
4. Pozwoliliśmy królikowi wyjść ze swojej klatki na chwile i on uciekł . Nigdy nie zobaczyliśmy jeszcze raz .
5. Zgadnij kogo przypadkowo spotkałem w centrum miasta? Mojego starego dyrektora szkoły .
6. Opuściłem moje zadanie domowe na ulicy i ciężarówka przejechała po nim.
7. Chodźmy stąd . Nie chce być na tym spotkaniu przez całą noc!
2009-11-25T15:45:42+01:00
Run away- escape (uciec)
run into – meet someone by chance (spotkać kogos przez przypadek)
run on- continue happening for longer than planned or expected
(kontynuacja czegos dluzej niz bylo planowane albo oczekiwane)
run out of – use all one`s supplies, have nothing left of something
(uzyc cos dostarczonego przez kogos, hmmm ze nic nie zostalo z czegos ; d)
run over- knock down and drive over the top of (powalic, przejechac cos)
run through- repeat for practice (powtarzac dla utrwalenia)
run up- cause to have bills or debts (z powodu posiadania rachunkow albo dlugow)

1.Helen and Mark had to come back early from their holiday as they ran on money.
Helen i Mark musieli wrocic wczesniej z wakacji pieniadze skonczyly sie szybciej niz oczekiwali.
2.This scene needs rehearsing more. Can we run throug it again, please?
Ta scena wymaga jeszcze prob. Czy mozemy ja powtorzyc jeszcze raz?
3. In his last year at university, Jonathan ran up an enormous bill at the bookshop.
W ostatnim roku na uniwersytecie, Jonathan dostał ogromny rachunek w ksiegarni.
4. We let the rabbit out of its cage for a moment and it ran away . We never saw it again.
Pozwolilismy krolikowi wyjsc ze swojej nory na chwile i uciekl. Nigdy nie zobaczylismy go ponownie.
5.Guess who I ran into in the middle of town? My old headmaster!
Zgadnij kogo przypadkowo spotkalem w centrum miasta, mojego starego dyrektora szkoly.
6. I dropped my homework in the street and a lorry ran over it!
Upuscilem moje zadanie domowe na ulicy i ciezarowka przejechala po nim.
7.Let`s get going. I don`t want this meeting to run of out all night!
Chodzmy stad. Nie chce byc na tym spotkaniu az nikt nie zostanie.