1.zad wyjasnij
1.izobary
2.izohipsy
3.izohigry

2. zad co to siatka geograficzna

3.zad jaka to metoda
1.bogactwa mineralne w polsce to metoda jaka ->
2.gęstość sieci kolejowej w Polsce według wojewódzstw metoda->
3. zasięg występowania sosny " metoda ->

propozycje : izolini , zasiegów , sygnaturowa , kartogramu

zad 4.
-obraz siatki geograficznej na płaszczyznie to ->
-line równo ległe zwględem siebie to są bierzące W na E to ?
3.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-25T15:42:57+01:00
Izobary - linie laczace punkty cisnienia
izohipsy opady
3.izohigry zasolenie mórz

siatka geograficzna- układ południków i równoleżników na globusie



zd 3
1 metoda kartogramu
2 metody ilosciowe
3 metoda zasiegu

izolini np rozklad temperatur powietrza w lipcu
zasiegów np zadieg zlodowaceń
sygnaturowa np rozmieszczenie surowcow w Polsce
kartogramu np. wielkosc hodowli zwierzat

zd 4
1 siatka kartograficzna
2 rownolezniki
2 2 2
2009-11-25T15:47:27+01:00
Izobary – linie łączące miejsca o tym samym ciśnieniu atmosferycznym. Jeżeli wartość liczbowa izobar spada do środka układu mamy do czynienia z niżem barycznym , a jeżeli rośnie do środka układu z wyżem barycznym.


Izohipsa - linia na mapie, łącząca punkty powierzchni izobarycznej o tej samej wysokości, wyrażane w metrach geopotencjalnych. Izohipsa jest wykreślana na mapie pogody.


Izohigry- linie łączące miejsca o jednakowej wilgotności.

Zad2:
Siatka geograficzna – układ południków i równoleżników na globusie lub w myśli na kuli ziemskiej. Południk zerowy i równik ziemski tworzą układ, względem którego wyznacza się współrzędne geograficzne.

W jej skład wchodzą:
układ równoleżników i południków
bieguny
równik ziemski


He .. ;D troszkę pomogłem pozdrawiam ;DD