Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T15:41:07+01:00
Kalliope – poezja epicka oraz filozofia i retoryka, przedstawiano ją z tabliczką i rylcem
Klio – historia, przedstawiano ją ze zwojem papirusu
Erato – poezja miłosna, przedstawiano ją z kitarą
Euterpe – poezja liryczna, gra na flecie, przedstawiano ją z aulosem
Melpomene – tragedia i śpiew, przedstawiano ją z maską tragiczną
Polihymnia – poezja chóralna, pantomima przedstawiano ją zawsze głęboko zamyśloną, bez atrybutu
Talia – komedia, przedstawiano ją z maską komiczną
Terpsychora – taniec, przedstawiano ją z lirą i plektronem
Urania – astronomia i geometria, przedstawiano ją z cyrklem i kulą ziemską
dziesiąta muza to film i kino
Czyli miłośnikiem dziesiątej muzy nazywam osobę uwielbiającą film i kino.;)
Mam nadzieję że pomogłam;)
1 5 1
2009-11-25T15:53:32+01:00
2009-11-25T16:05:22+01:00
Tą nazwą jest określany film i kino a w starożytności była nią Safona(poetka)