Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-25T15:39:28+01:00
Piekarnia Bajerka:
2000*3/10=600

Piekarnia Szarlotka:
2000-600=1400 czyli 70 %

a w Szarlotce sprzedano o:
( 1400-600 / 600 ) * 100% = ( 800 / 600 ) * 100% = 1,33 * 100% = 133 %
więcej pączków.
2009-11-25T15:42:15+01:00
Bajaderka sprzedała: 30% * 2000 pączków = 0,3 * 2000 = 600 pączków

Szarlotka sprzedała: 2000 - 600 = 1400 pączków

( 1400-600 / 600 ) * 100% = ( 800 / 600 ) * 100% = 1 ⅓ * 100% = 133 ⅓ %

W Szarlotce sprzedano o 133 ⅓ % więcej pączków.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T15:48:32+01:00
W tłusty czwartek piekarz Edek upiekł 2000pączków. 30% sprzedała cukiernia Bajaderka, a resztę cukiernia Szarlotka. O ile procent więcej pączków sprzedano w Szarlotce?

2000
0,3*2000=600 B
2000-600=1400 S
więcej o 800
czyli 800/600=8/6=4/3=133 i 1/3%