Potrzebne mi najszybsze rozwiązanie. Musi być rozwiązane na dziś.

Klasa - V

Podręcznik, str. 89 - zad. 7,8.

-7.

Ile metrów drewnianego płotka należy kupić, aby ogrodzić kwadratową grządkę z ziołami o boku 6 i 1/2 ( sześć i jedna druga ) ?

-8.

Na działce w kształcie prostokąta Bartek ma szkółkę roślin ozdonych. Ile metrów ogrodzenia musi kupić, aby ogrodzić tę działkę, jeżeli ona ma wymiary 10 i 1/2 ( dziesięć i jedna druga ) m na 5 i 3/4 ( pięć i trzy czwarte ) m ?

3

Odpowiedzi

2009-11-25T15:43:09+01:00
Odp 7.
4*6,5m= 26m
Odp 8.
2*10,5+2*5,75=21+11,5=32,5 m
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T15:44:19+01:00
7 zad.
4 × 6½ = 26m
Odp: Trzeba kupić 26m drewnianego płotku.

8 zad.
2 × 10½ + 2 × 5¾= 21 + 11½ = 32½
Odp: Pan Bartek musi kupić 32,5 m ogrodzenia, aby ogrodzić całą szkółkę roślin.
3 5 3
2009-11-25T15:46:04+01:00
-7

obwód kwadratu 4*a

a=6 1/2 = 6,5

4*6,5= 26

Należy kupić 26 metrów siatki

-8

Obwód prostokąta 2*a+2*b

a=10 1/2 = 10,5
b=5 3/4 = 5,75

2*10,5+2*5,75=21+11,5= 32,5= 32 1/2

Nalezy kupić 32 1/2 metrów ogrodzenia
3 3 3