Odpowiedzi

2009-11-25T15:48:58+01:00
Jest to 1/8 kwadratu
pole kwadratu = 16*16 = 256
pole tego trójkąta = 256/8 = 32
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T15:51:14+01:00
Bok kwadratu ABCD ma długość 16cm. Punkty E i F są środkami boków AB i BC. Oblicz pole tego trójkąta DEF. Jaką częścią pola kwadratu ABCD jest poje tego trójkąta?

pole kwadratu:
P = 16²
P = 256 cm²

pole tego trojkata
a = 8 cm
h = 8 cm
P = ½ a × h
P = ½ 8 × 8
P = 32 cm²

32:256
1:8

Odp: trojkat ten zajmuje ósmą czesc tego kwadratu(czyli ⅛)... ;)