Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T15:48:04+01:00
Planety:
-są mniejsze i chłodniejsze od gwiazd,
-nie świecą własnym światłem,
-widzimy je, bo odbijają światło słoneczne,
-krążą wokół Słońca.
20 4 20
2009-11-25T15:52:43+01:00
Merkury-Najbliżej Słońca, najmniejsza, obiega Słońce w ciągu 3 miesięcy, wewnętrzna, skalna

Wenus-Najbliżej Ziemi, najjaśniejsza, najgorętsza za skalnych.

Mars-"Czerwona Planeta" bardzo zimna (poniżej 0 stopni Celsjusza. Występuje tu suchy lód, ma 2 księżyce

Jowisz-Największa gazowa, 63 księżyce, najszybszy obrót.

Saturn-Pierścienie (skały, bryły lodu)
61 księżyce.

Uran- Gazowy, pierścienie

Neptun-Najdalej położony, gazowy, pierścienie, 165 lat obiega Słońce
7 3 7
2009-11-25T16:21:17+01:00
* krążą po eliptycznych orbitach wokół Słońca
* Świecą światłem odbitym
* dzielą się na wewnętrzne(leżą bliżej Słońca, mają większą gęstość) i zewnętrzne (mają dużo księżyców, kręcą się z większą szybkością wokół własnej osi, posiadają pierścienie)
Planety zewnętrzne z wewnętrznymi oddziela pas planetoid.

Merkury: okres obiegu wokół Słońca (w latach ziemskich) : 0,24, okres obrotu wokół własnej osi w latach Ziemskich: 25, liczba księżyców: 0
Wenus: okres obiegu wokół Słońca (w latach ziemskich) : 0,62, okres obrotu wokół własnej osi w latach Ziemskich: 58,65, liczba księżyców: 0
Ziemia: okres obiegu wokół Słońca (w latach ziemskich) : 1, okres obrotu wokół własnej osi w latach Ziemskich: 1, liczba księżyców: 1
Mars: okres obiegu wokół Słońca (w latach ziemskich) : 1,88, okres obrotu wokół własnej osi w latach Ziemskich: 1,03, liczba księżyców: 2
Jowisz: okres obiegu wokół Słońca (w latach ziemskich) : 11,86, okres obrotu wokół własnej osi w latach Ziemskich: 0,41, liczba księżyców: 16
Saturn: okres obiegu wokół Słońca (w latach ziemskich) : 29,46, okres obrotu wokół własnej osi w latach Ziemskich: 0,43, liczba księżyców: 20
Uran: okres obiegu wokół Słońca (w latach ziemskich) : 84,01, okres obrotu wokół własnej osi w latach Ziemskich: 0,75, liczba księżyców: 15
Neptun: okres obiegu wokół Słońca (w latach ziemskich) : 164,79, okres obrotu wokół własnej osi w latach Ziemskich: 0,80, liczba księżyców: 8
Pluton: okres obiegu wokół Słońca (w latach ziemskich) : 248,54, okres obrotu wokół własnej osi w latach Ziemskich: 0,27, liczba księżyców: 1
Pluton przez niektórych nie jest uznawana za planetę, lecz za planetę karłowatą, gdyż jej orbita przecina się w dwóch miejscach z orbitą Neptuna.
3 4 3