POmocy !! Proszę ....
No więc trzeba określić przypadek , liczbę i rodzaj podanych przymiotników . Są to :
obfite ( opady )
w śerodkowej ( Afryce )
gwałtowny ( przybór )
okoliczne (pola )
żyznego ( mułu )
starożytnego (egiptu )
Błagam pomocy ! Wynieram naj. odpowiedź :)

3

Odpowiedzi

2009-11-25T15:51:27+01:00
Obfite- biernik liczba mnoga
w środkowej- celownik liczba pojedyńcza
gwałtowny-biernik liczba pojedyńcza
okoliczne-biernik liczba pojedyńcza
żyznego- dopełniacz liczba pojedyńcza
starozytnego- dopełniacz liczba pojedyńcza
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T15:52:45+01:00
Obfite- B. l.poj. r.niemęskoosobowy
w środkowej- D. l.poj. r.ż.
gwałtowny-M. l.poj r.m.
okoliczne- M. l.mn. r.niemęskoosobowy
żyznego- D. l.poj. r. m.
starożytnego-D. l.poj. r.m

Niech zgadne ćwiczenia do polskiego "Międy Nami" klasa 5. ćw 7/106
Masz szczęście, że nie wywalam starych ćwiczeń tylko zachowuje :)
dzięki za odpowiedzi ale nie wszystko masz. wybacz że cie uraziłam
2009-11-25T15:59:26+01:00
Obfite(opady) - B./M. l. mng.
w środkowej(Afryce)- C. l. poj.
gwałtowny(przybór)-B./M. l. poj.
okoliczne(pola) -B./M. l. mng.
żyznego(mułu) - D. l. poj.
starożytnego (Egiptu) - D. l. p.
2 4 2