Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T15:46:32+01:00
Antygona- pochodzenie z rodu Labdakidów, córka Edypa, złamanie zakazu Kreona, popelnienie samobójstwa, dumna, uparta, wierzy w prawa boskie, chce by sie wypelniły co do Polinika
5 3 5
2009-11-25T15:55:45+01:00
Antygona to córka króla Teb-Edypa i Jokasty.Jest uparta,pewna swoich racji,wierzy w prawa boskie dlatego tez chciala pochowac za wszelka cene swojego brata,ktory zginal w bratobojczym pojedynku.Sprzeciwial sie temu Kreon,ktory po smierci Polinika mialn przejac tron.Uwazal on,ze nie powinno sie chowac brata Antygony,bo byl on zly.Antygona nie zgadzala sie z Kreonem i nie dawala za wygrana.Kreon ustanawial przepisy i chcial zeby wszyscy sie do nich stosowali.gdyz mialo mu to zapewnic idealne panstwo.Niestety Antygona sie sprzeciwiala.
5 2 5
2009-11-25T19:13:09+01:00
Antygona - Pochodziła z tebańskiego rodu Labdakidów. Była córką króla Teb, Edypa i Jokasty (jego żony i matki) oraz siostrą Ismeny, Polinika (Polinejkesa) i Eteokla (Eteoklesa). Osoba młoda i kochająca życie. W obronie swojej racji wykazuje niezwykły upór, nawet zacietrzewienie i konsekwencję. Straciła w bratobójczej walce obu braci. Jej matka była żoną a zarazem matką Edypa, czyli ojca Antygony.
4 3 4