Odpowiedzi

2009-11-25T15:59:43+01:00
A) magnetyczne - przyciąganie i odpychanie magnesów
- przyciąganie szpilek do magnesów
- drzwi od lodówki
- nalepki na lodówkę
- drzwi szafki
- kompas
- przyciąganie się lub odpychanie magnesów
b)elektryczne - gdy lecą iskry przy ściąganiu swetra, lub tniesz kilka kawałków papieru, pocierasz linijkę o włosy i te papierki poleca na linijkę, naelektryzowane baloniki odpychają się,
c)grawitacyjne - spadanie jabłka, piłki, na ziemię. To że ty chodzisz a nie spadasz, spadanie kartek, listków na ziemię, piłka wypuszczona z reki spada na podłogę
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:12:56+01:00
Podział oddziaływań:
-oddziaływania mechaniczne - wymagają bezpośredniego kontaktu ciał, np. podanie ręki, podniesienie książki, podniesienie stołu, lampy, krzesła,...

-oddziaływania na odległość - nie wymagające bezpośredniego kontaktu ciał, np. wiatr wieje i liście spadają z drzewa, spadające (z drzewa) jabłko uderza o ziemię.

-oddziaływania grawitacyjne, np. podrzucony kamień spadnie na ziemię, człowiek chodzący po ziemi, spadanie kartek, piłka wypuszczona z ręki spada na podłogę, padający śnieg ,deszcz.

-oddziaływania elektrostatyczne, np. lecące iskry przy ściąganiu swetra, odpychanie się dwóch lasek ebonitowych, maszyna elektrostatyczna, pocieranie linijkę o włosy, naelektryzowane balony odpychają się.

-oddziaływania magnetyczne, np. przyciąganie i odpychanie magnesów, przyciąganie szpilek do magnesów, nalepki na lodówkę, kompas.
2 4 2