Odpowiedzi

2009-11-25T16:07:11+01:00
Igrzyska antyczne:
- występują tylko mężczyźni
- mniej dyscyplin
- odbywały się tylko latem
- przed rozpoczęciem odprawiano różne ceremonie ku czci bogów

igrzyska nowożytne:
- występują kobiety i mężczyźni
- więcej dyscyplin
- latem i zimą
- spotkania typowo sportowe
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:11:51+01:00
Kiedyś była to uroczystosć religijna ku czci zeusa ,dziś przybrało to miano najważniejszej imprezy sportowej
kiedyś udział brali tylko mężczyźni,zaś dziś uczestniczą także kobiety
kiedys nagradzano tylko 1-msce (nagrodą byl wieniec laurowy) dzis nagradza się 1,2 i 3-cie miejsce medalami,kwiatami i pieniędzmi
kiedyś w skład dyscyplin wchodziło tylko5 konkurencji dziś igrzyska składają sie z 40-45 dyscyplin
kiedyś rywalizowali tylko grecy,dziś udział biorą praktycznie wszystkie państwa swiata
kiedyś występowano nago,dziś występuje sie w oryginalnych strojach