Odpowiedzi

2009-11-25T16:05:54+01:00
1.Przydomek Kopernicki otrzymał Rudy, ponieważ to on zdjął niemiecką tablicę z pomnika M. Kopernika.
2.W czasie przewiezienia na Pawiak, chłopcy mieli odbić Rudego.
3.Zośka zginął podczas akcji odbicia niemieckiego posterunku w Sieczychach.
87 1 87
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:08:55+01:00
1.Przydomek otrzymał Alek ponieważ jako jedyny zdjął z pomnika Mikołaja Kopernika mosiężną płytę niemiecką.Nadano mu wtedy przydomek "Kopernicki"
2.W czasie akcji przewiezienia na Pawiak chłopcy mieli odbic Jana Bednara-Rudy.
3.Zośka przygotowywał się do zdobycia posterunku żandarmerii w Sieczychach.
Akcja powiodła się.Tylko jeden człowiek przelał krew w tej bitwie był to Zośka.
7 4 7