Odpowiedzi

2009-11-25T16:05:55+01:00
Ostracyzm sąd skorupkowy w Atenach (ok. 487-417 p.n.e.), odbywany dorocznie, jeśli zgromadzenie lud. stwierdziło jego potrzebę: każdy z członków zgromadzenia wypisywał na skorupie glinianej nazwisko obywatela, którego działalność uważał za niebezpieczną dla równości demokratycznej, kto otrzymał najwięcej głosów głosów, zostawał wygnany z kraju na 10 lat, nie tracąc majątku ani praw obywatelskich.
37 4 37
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:07:42+01:00
Jest to praktyka, rodzaj tajnych głosowań w starożytnej Grecji, podczas którego każdy obywatel typował osoby podejrzane o stosowanie tyranii. Grozi to wygnaniem z miasta.
23 4 23