A) z dwóch jednakowych rombów o obwodzie 22cm ułożono równoległobok. Jaki obwód ma en równoległobok?

b) która figura ma wiekszy obwód - kwadrat o boku 12,3cm czy prostokąt o wymiarach 11,7cm x 13,2cm?

podajcie rozwiazanie i działanie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:16:20+01:00
A)
22cm:4 = 5,5cm
O= 6*5,5cm = 33cm

b)O=4a
O = 4 *12,3cm = 49,2cm

O=2a+2b
O= 2*11,7cm + 2*13,2cm
O=23,4cm + 26,4cm = 49,8cm

49,2<49,8

odp, większe pole ma prostokąt
2009-11-25T16:18:20+01:00
A)
obwód rombu = 22 cm
a - bok rombu = 22/4 = 5,5 cm
obwód równoległoboku = 6a = 6 razy 5,5 = 33 cm
b)
a - bok kwadratu = 12,3 cm
c - jeden bok prostokąta = 11,7 cm
d - drugi bok prostokąta = 13,2 cm
obwód kwadratu = 4a = 4 razy 12,3 cm = 49,2 cm
obwód prostokąta = 2c + 2d = 2 razy 11,7 + 2 razy 13,2 = 23,4 + 26,4 = 49,8 cm
obwód prostokąta jest większy
1 5 1