Odpowiedzi

2009-11-25T16:09:42+01:00
Dodajemy do kwoty 120zł 22% z tej kwoty czyli

120zł + (22% ze 120zł) =
120 + (0,22*120)=120+26,40 = 146,40 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:14:17+01:00
A wiec tak:
cena brutto- jest to cena netto plus podatek liczony jako iloczyn ceny netto i podatku, w tym przypadku 22% z liczby netto (czyli cena netto + 22%cena netto)
a wiec:
120(cena netto) + 22%(120)(podatek obliczany jako iloczyn liczby procentowej i wartości ceny netto)=cena brutto
a wiec:
120+0,22*122=cena brutto (0,22 bierze się stąd że 22% zamieniamy na ułamek dziesiętny)
120+26,4=cena brutto
cena brutto=146,4zł
odp.Cena brutto wynosi 146,4zł.
2009-11-25T16:33:05+01:00
Cena brutto= cena netto + podatek od niej policzony

22%-podatek w tym zadaniu
120-netto
brutto = 120*22%+120
22%=22/100=11/50 mamy wiec
120*11/50+120= 26,4+120=146,4


odp.cena brutto wynosi 146,40zł.
1 1 1