Zad1 oblicz pole trapezu równoramiennego , w którym dłuższa podstaw ma długość 11cm. krótsza 7cm , a kąt ostry ma miarę 45stopni


zad2działka ma kształt trapezu prostokątnego , w narożniku stoi dom o wymiarach 10 cm x 18cm
a resztę działki stanowi ogród o wymiarach : dolna podstawa 60
górna 20 a wysokość 35
ile metrów kwadratowych zajmuje ogród

2

Odpowiedzi

2009-11-25T16:15:48+01:00
Zad.1
P = 1/2 (a+b) * h
P = 1/2 18 * 1
P = 9 cm²

Zad.2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:22:53+01:00
Obrazek w załączniku
obliczamy x:
2*x+7=11
x=2
i obliczamy pole trapezu czyli de facto prostokąta o wymiarach 7 cm i x cm oraz kwadratu o boku x cm czyli:
(7 cm * 2 cm)+2²=14cm²+4cm²=18 cm²

2:
obliczamy pole trapezu czyli:
(a+b)*h/2=80*35/2=1400cm²
Obliczamy pole pow domu:
10*18=180 cm²

Odejmujemy pow od siebie i mamy:
1400-180= 1220 cm²