Odpowiedzi

2009-11-25T16:15:13+01:00
Prawdopodobieństwo wynosi 50 %, ponieważ nosiciel równie dobrze może zarazić tym żonę(co i w konsekwencji przeniesie się na ich dzieci) ale równie dobrze może jej nie zarazić.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Zeta
  • Rozwiązujący
2009-11-25T16:17:34+01:00
Jeżeli mężczyzna miał ojca chorego na fenyloketonurię i ożenił się z kobietą ,w której rodzinie nie wystepowała ta choroba. To wystąpienie tej choroby u ich dzieci jest 1:2 gdyż jedne dziecko na dwa może mieć to chorobę, gdyż ojciec nie jest chory, ale ma w organizmie te gamety chore, a jego żona jest całkiem zdrowa, czyli sznse są 50%.
2009-11-25T16:25:40+01:00