Odpowiedzi

2009-11-25T16:18:02+01:00
Cechy Dawida: pasterz, władca, troszczy się o naród, czuwa nad narodem, opiekuje się narodem, pełny mądrości, roztropny, opiekuńczy, dzielny, wierny Bogu
4 4 4
2009-11-25T16:27:03+01:00
Dawid był człowiekiem pełnym mądrości, dzielnym i roztropnym. Był człowiekiem, który głęboko wierzył Panu Bogu. Troszczył się o wiarę w narodzie wybranym. Zjednoczył państwo izraelskie, zaprowadził ład w całym Izraelu. Ustanowił Jerozolimę stolicą, zamierzał wybudować świątynię dla Boga.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:31:09+01:00
Dawid w młodości był pasterzem owiec. Bóg obdarza go uzdolnieniami i powagą, aby mógł kierować całym narodem. Przeświadczony, że ma realizować plan Boży, staje się obrońcą i opiekunem Izraela. W ten sposób widać już rysującą się w przyszłości postać potomka Dawida - wspaniałego Króla i Mesjasza.
4 3 4