Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:17:24+01:00
Żylny jest mniej groźny, tęniczy silne cisnienie wyplywanej krwi, zylny nie.

zylny:
zatamowanie krwi, dezynfekcja rany, załozenie opatrunku, zgloszenie do lekarza

tetniczy:
silny natychmiastowy ucisk, powiadomienie pogotowia, opaska uciskowa 15-20 min w extremalnych przypadkach
17 3 17
2009-11-25T16:20:40+01:00
W krwotoku żylnym krew jest ciemna (nienatleniona) wypływa jednostajnie, powoli, w krwotoku tętniczym krew wypływa bardzo szybko(w takt tętna) krew jest jasnoczerwona(natleniona) w krótkim czasie traci się dużą ilość krwi, dlatego krwotok tętniczy jest o wiele groźniejszym.


W razie krwotoków należy ucisnąć,miejsce nieco powyżej rany, zdezynfekować ją, przewiązać jałową szmatką, cały czas tętnica/żyła musi być jednak uciśnięta np przez kamyk podtrzymywany przez bandarz.
26 4 26
2009-11-25T17:17:27+01:00
Krew w tetnicach płynie pod wiekszym ciśnieniem dlatego podczas krwotoku bedzie tryskała z karany natomiast w zyle płynie pod mniejszym csnieniem wiec bedzie wolnie krwawiło z rany. Nalezy załozyc opatrynek jałowy i zwiazac bandazem gdy jest to reka najlepiej podnies powyzej serca
10 3 10