Odpowiedzi

2009-11-25T16:20:49+01:00
1. kriognika- dział nauki i techniki zajmujący się wytwarzaniem i utrzymywaniem bardzo niskich temperatur (tj. poniżej -180°C) oraz badaniem własności materiałów w tych temperaturach.

2. Azot w stanie cieklym jest bezbarwny i bezwonny,. Wygladem, gestoscią i lepkoscią przypomina zwyklą wodę .
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:22:43+01:00
1. Kriogenika to dział nauki zajmujący się badaniem i wykorzystywaniem własności ciał w niskich temperaturach.

2. Używany jest w laboratoriach naukowych jako czynnik termostatyczny i chłodzący, a także w medycynie w przypadku chorób skóry i miejscowych znieczuleń.

WŁAŚCIWOŚCI
- jest gazem,
- bezbarwny,
- bezwonny,
- bez smaku,
- trudno rozpuszczalny w wodzie,
- nie podtrzymuje palenia,
- w temperaturze pokojowej jest mało reaktywny,
- po ogrzaniu reaguje z tlenem, wodorem, niektórymi metalami

1 5 1