Odpowiedzi

2009-11-25T16:24:06+01:00
Klasa liczy 30 uczniów ponieważ:

1500:30=50
30-5=25
50+10=60
1500:60=25

To jest napewno poprawne rozwiązanie :)
2009-11-25T16:26:42+01:00




x-liczba uczniów w klasie
y-cena biletu
x*y=1500
(x-5)(y+10)=1500
otrzymalismy układ równań może go obliczyć np. metodą podstawiania:
x=1500/y
(1500/y-5)(y+10)=1500
1500+15000/y-5y-50=1500
15000/y-5y=50 /*y
15000-5y²=50y
-5y²-50y+15000=0 /:10
-0,5y²-5y+1500=0
Δ=25+3000=3025
√Δ=55

y₁=(5-55)/-1=50

y₂<0 wiec odrzucamy.

x*y=1500

50x=1500 /:50

x=30
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:26:43+01:00
X-liczba uczniów w klasie
y-cena biletu
x*y=1500
(x-5)(y+10)=1500
otrzymalismy układ równań może go obliczyć np. metodą podstawiania:
x=1500/y
(1500/y-5)(y+10)=1500
1500+15000/y-5y-50=1500
15000/y-5y=50 /*y
15000-5y²=50y
-5y²-50y+15000=0 /:10
-0,5y²-5y+1500=0
Δ=25+3000=3025
√Δ=55
y₁=(5-55)/-1=50
y₂<0 wiec odrzucamy.
X*y=1500
50x=1500 /:50
x=30
odp. uczniów w klasie jest 30.
2 5 2