Odpowiedzi

2009-11-25T16:18:00+01:00
Jego poezja ma być aktem twórczym i powołać do istnienia nowy świat, a ponieważ stwarza rzeczy nieistniejące - poecie przysługuje pełna i nieograniczona wolność twórcza. Z awangardą wiąże się termin liryzmu wizualnego - czyli dążenie do tego by utwór wyrażał, mówił coś również swoją stroną wizualną - układem graficznym. Tworzono więc wiersze-fontanny i wiersze-automobile, układając wersy w przedziwne rysunki.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-25T16:18:51+01:00
Poeta awangardowy to poeta nowoczesny i przodujący zarazem, postępowy.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:20:58+01:00
Nie opiera się bezpośrednio na swoim doświadczeniu i nie zależy mu na wyrażeniu „prawdy” o świecie.