Odpowiedzi

2009-11-25T16:20:13+01:00
Ms= cp*mr/100% = 10%*600?100%=60g
odp 60 gram
ms masa substancji czyli cukier
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:23:12+01:00
Cp=ms*100%/mroztworu więc:
Cp*mr/100% = ms

ms = 10%*600g/100%
ms=60g

Odp. Należy rozpuścić 60g cukru.
2009-11-25T16:29:33+01:00
C%=10%
mr=600g
ms=?

trzeba przekształcić wzór
:-podzielić (zapisz to w postaci kreski ułamkowej)
*- razy
C%=ms:mr * 100%|*mr
C%*mr=ms*100%|:100%
C%*mr:100%=ms
ms=C%*mr:100%
ms=60g
odp. trzeba rospuścić 60g cukru.