Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-25T16:22:24+01:00
+:
-nie było walki o władzę
-nie było korupcji


--:
-władzę sprawowała jedna osoba
-monarcha sam wydawał wyroki ( robił za sąd)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:40:05+01:00
Pozytywy:
Wraz z gronem wybitnych współpracowników(Colbert, Louvois, Vauban) stworzył potężną armię
Doprowadził do rozkwitu gospodarkę
mecenas kultury i sztuki, powołał w 1666 Akademię Nauk
wcielił do Francji wiele miast niderlandzkich i nadreńskich

Negatywy:
nie znosił sprzeciwu i nie liczył się z prawami stanów
uznawał za jedyne źródło prawa swoją wolę
Odwołał edykt nantejski 1685 co spowodowało zę większość hugenotów opuściła Francję
Zbyt teatralny dwór(bardzo kosztowne przyjęcia)

xD ;]] ..Prosz bardzo [;]