Zad1. Tlenki CO, N₂O, NO, wykazują charakter:
a)zasadowy b)kwasowy c)amfoteryczny d)obojętny
UWAGA!!! Spacje w pierwiastkach się nie liczą
zad2. Pierwiastek IND jest mieszaniną dwóch izotopów o masach atmosferycznych 113u i 115u. Oblicz procentową zawartość tych izotopów w przyrodzie, jeżeli wiesz, że masa atomowa indu wynosi 114,818u.

Najlepszą odpowiedź wybiorę!!!

2

Odpowiedzi

2009-11-25T16:25:12+01:00

d) obojętny

Zad.2

Wzór:

ma=(A1*p1%+A2*p2%)/100%

x= % izotopu 113[u];

100-x   - % izotopu 115[u].

Podstawiamy do wzoru:

114,818[u]=(113[u]*x + 115[u]*(100 - x))/100%;

11481,8=113x +11500 -115x; przenosimy i rozwiązujemy:

2x=18,2 II 2

x=9,1%

!00% - 9,1%=90,2%.

Odp. Izotopu 113 jest 9,1% a izotopu 115 jest 90,9%.

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-25T19:37:33+01:00
1. d) obojętny (nie tworzą ani kwasów, ani zasad)
2.
x - zawartość % izotopu indu o masie 113u
100%-x - zawartość % izotopu indu o masie 115u

[113u * x + 115u * (100%-x)]/100% = 114,818u
113x + 11500%-115x = 11481,8%
2x=18,2%
x=9,1%
100%-x=100%-9,1%=90,9%

W przyrodzie zawartość procentowa izotopu indu o masie 113u wynosi 9,1% a izotopu indu o masie 115u 90,9%.
1 5 1