Odpowiedzi

2009-11-25T16:24:57+01:00
Ponieważ główne szlaki handlowe były morskie i Polacy musieli płacić cło, żeby móc sprzdać towary
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:25:47+01:00
Odzyskanie pomorza było ważne dla polski, ponieważ dawało to Polsce dostęp do Bałtyku przez co nie musieli płacić cła za towary a także zdobycie portu w Gdańsku.
8 4 8
2009-11-25T16:25:53+01:00
Ponieważ gdyby polska posiadała pomorze, posiadała by także gdańsk i dojście do morza, co było bardzo ważnym czynnikiem, gdyż wisła stała się głównym szlakiem handlowym.
3 3 3