Odpowiedzi

2009-11-25T16:25:50+01:00
360= 90+90+x+2x
180=3x
x=60
2x=120
rozwarty kąt ma 120 stopni
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:27:23+01:00
X- kąt ostry
2x- kąt rozwarty
360[stopni]- suma kątów w trapezie

x+x+2x+2x=360
6x=360 /:6
x=60
Kąty ostre mają 60 [stopni], a rozwarte 2*60, czyli 120 stopni.
2009-11-25T16:27:27+01:00
360°-2*90°=180°

180°/3=60°

1*60°=60°
2*60°=120°

Pierwszy kat ma 120° a drugi 60°