Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Zeta
  • Rozwiązujący
2009-11-25T16:29:40+01:00
Powierzchnia kraju obniża się w kierunku północno zachodnim. Jest to kraj wybitnie nizinny. 75% powierzchni państwa zajmują obszary poniżej 200m.n.p.m. Średnia wysokość to 173m.n.p.m. Charakterystyczną cechą ukształtowania powierzchni kraju jest pasowy układ rzeźby: pas pobrzeży, pojezierzy, nizin środkowopolskich, wyżyn, kotlin podkarpackich, gór.
2009-11-25T16:31:38+01:00
Polska to zroznicowany teren. im bardziej przesowany sie na poludnie tym wiecej gor. i bardziej na polnoc tym nizszy teren. elbląg polozony jest w depresji czyli ponizej poziomu moza.