Czy ktoś mógłby mi powiedzieć(być może miał) jakie zadania są na konkursach j. polskiego.Konkurs być może z :onomatopejammi, porównaniami, epitetami itp.Powtarzałam je z panią od j.polskiego i kazała troche poćwiczyć.Więc może ktoś ten konek miał z podstawówki.Ale proszę dosyć dokładne opisy zadań.Ale proszę nie zmyślać. Dzięki

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:49:10+01:00
Nie dawno brałam udział w konkursie z języka polskiego!
Jeżeli masz przeczytać jakieś książki , dużo będzie z tego pytań np.min.5 zabaw które bawiły się dzieci w tej i w tej książce ...
Trzeba także napisać wypracowanie na podstawie danej książki ...
Może byc także tak,że trzeba będzie napisać przygodę,która się nam przydarzyła .. musi być związane z jakąś książką ..
Jeżeli chodzi o epitety,porównania,przenośnie i wyrazy dźwiękonaśladowcze .. Możesz mieć jakiś urywek tekstu i wypisać z tego tekstu przenośnie,porównania itp.
Mam nadzięję że chociaż trochę pomogłam !
1 5 1
2009-11-25T17:10:25+01:00
No to:
opisać jaki chcesz przedmiot (chodzi o rzecz)
tekst z którego trzeba wypisać epitet, porównanie itp.
Kto jest osobą mówiącą w tekście i do kogo się zwraca
przyda się znajomość lektur
Tekst w którym musisz w odpowiednie miejsca wpisać litery (chodzi o ortografię, małe duże litery)

Mam nadzieję, że się przyda
1 5 1
2009-11-25T17:52:49+01:00
Masz wskazać jaka częściom mowy jest zaznaczony wyraz. nic trudnego .Są jeszcze lektóry ,ale proste i czytanie ze zrozumieniem , tez łatwe.
1 5 1