Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T16:45:38+01:00
Oblicz z pitagorasa przeciwprostokątną:c²=12²+9²→c²=144+81→c²=225→c=15,,,,,,znając przyprostokatne obliczysz pole Δ,,,,p=½×a×b=½×12×9=54cm²,,,,z pola obliczysz tyę wysokośc:54=½×15×h→54=7,5h→h=54:7,5→h=7,2cm i tyle ona wynosi
2009-11-25T16:49:14+01:00
Wysokosc h dzieli trjkąt prostokątny na dwa równoramienne
więc przeciwprostokątna jest przepolowiona na polowy
a wieć 12:2=6 cm
h=6 cm