Miesięczny koszt ogrzewania domu wynosi 200 zł, dla zmniejszenia tych kosztów planuje się położenie dodatkowej izolacji cieplnej, której wartość wynosi 4200 zł. Jeśli ta izolacja daje 30% oszczędności w wydatkach na ciepło to po ilu latach poniesione nakłady zwrócą się?

3

Odpowiedzi

2009-11-25T16:50:23+01:00
30% z 200zł=0,3×200=60zł=oszczedności 1 miesiaca ,,,4200:60zł=70,,,,oszczedności zwrócą się po 70 miesiacach ,czyli 5 latach i 10m-cach,,,bo 70:12=5 reszta 10
2009-11-25T16:52:38+01:00
200zł razy 30%=60zł

60zł razy 12(miesięcy)=720zł

4200zł/720zł=5lat 4miesiące
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:02:26+01:00
200zł-miesięczny koszt ogrzewania
4200zł-koszt izolacji cieplnej
30% z 200zł=60zł
4200zł:60zł=70
70miesięcy=5lat i 10 miesięcy
Odp.Poniesione nakłady zwrócą się po 5latach i 10miesiącach.