Odpowiedzi

2009-11-25T16:55:26+01:00
Butlę po to, aby na dużej wysokości móc swobodnie oddychać. Puchową kurtkę i rękawice po to, aby było im ciepło. Okulary zabierają po to, by im śnieg nie wpadał do oczu...


A co do czekanu i raków ( co to wgl jest) nie wiem


:)
19 2 19
Najlepsza Odpowiedź!
  • Zeta
  • Rozwiązujący
2009-11-25T16:59:00+01:00
Himalaiści wspinają się na duże wysokości gdzie często powietrze jest ciężkie i gęste więc potrzebna często jest butla tlenowa. Czekan i raki umożliwiają wspinanie poprze utykanie ich w śnieg i odpuchanie się. Puchowa kurtka i rękawice utrzymują temperaturę ciała, a okulary chronią przed zawiewaniem wiatru i śniegu w oczy.
22 4 22
2009-11-25T17:03:26+01:00
Butla tlenowa - w wysokich górach ,występuje niskie ciśnienie i rozrdzedzone powietrze z mniejszą zawartością tlenu , dlatego oddychają co jakiś czas z pomocą butli
czekan i raki- ułatwiają wspinaczkę po stromych górach i lodowcach
puchowa kurta - ułatwiają wspinaczke po stromych górch i lodowcach
okulary lodowcowe- zabezpieczaja przed zamrozeniem szkiel i chronia oczy przed wiatrem
17 4 17