Objasnienie:
m-metry
s-sekundy
/-kreska ulamkowa
km-kilometry
h-godziny
--------------------------------------
W czasie pol godzinnego spaceru Magda policzyla ze wykonala 1200 krokow,dlugosc kroku rowna 70cm.
Oblicz:
a)Ile krokow wykonala w ciagu jednej minuty?
b)Jaka predkosc miala?
c)Czy jej spacer byl szybki przyjmujac ze sredni chod czlowieka to jest 4km na godzine?

2

Odpowiedzi

2009-11-25T16:59:19+01:00
A) 1200:30=40 odp. W ciągu jednej minuty wykonała 40 kroków.
B)1200*2=2400 odp jej predkosc wynosiła 2400 kroków na godzinę.
C) niewiem
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:00:24+01:00
W czasie pol godzinnego spaceru Magda policzyla ze wykonala 1200 krokow,dlugosc kroku rowna 70cm.
Oblicz:
a)Ile krokow wykonala w ciagu jednej minuty?
b)Jaka predkosc miala?
c)Czy jej spacer byl szybki
przyjmujac ze sredni chod czlowieka to jest 4km na godzine?

1200/30min = 40krokow na minute

b)
1200krokow x 0,7m = 840m
0,84km/0,5h x 2 (mnoze razy dwa zeby otrzymac km/h)
= 1,68km/h

c)
Jak widac szla powoli skoro z predkoscia zaledwie 1,68km/h