Odpowiedzi

2009-11-25T16:55:37+01:00
Stworzenie poszczególnych rodzajów morskich ssaków oraz ptaków. ..... Różnica polega jednak na tym, że dziób dziobaka nie przypomina ... dotyczy to takich cech jak budowa kończyn przednich i tylnych, ogona, zębów, itp. ... wszystkimi rodzajami zwierząt lądowych (w tym także płazów i gadów) z czego wynika hipoteza, ...
umożliwia precyzyjne ruchy dzioba na zasadzie pincety, np. u siewkowców. ... Budowa okolicy podniebiennej czaszki ptaków dała początek dwóm ... Różnica ta przede wszystkim wynika z różnej liczby kręgów w odcinku szyjnym. ... W skład tej kończyny wchodzą: kość udowa, k. piszczelowa i strzałkowa oraz kości stopy. ...
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:17:35+01:00
Różnice w budowie dziobów wynikają z tego, czym ptak się odżywia oraz w jaki sposób zdobywa pokarm. Ptaki, które mają wąskie i długie dzioby, używają ich do chwytania owadów, natomiast te z krótkimi i grubymi - do rozgryzania nasion. Różnice w budowie kończyn zależą od tego, w jakim środowisku żyje dany ptak. Pazury gatunków drapieżnych mają postać zakrzywionych szponów, pozwalających chwytać i zabijać inne zwierzęta. Ptaki pływające, na przykład kaczki, pomiędzy palcami nóg mają rozpiętą błonę umożliwiającą pływanie. Natomiast te, które szukają pożywienia chodząc po pniach drzew, na przykład dzięcioł, mają palce zwrócone w przód, a dwa w tył. Dzięki temu mogą lepiej chwycić się niewielkich szczelin w korze.
11 4 11
2009-11-25T20:10:19+01:00
Zależy od rodzaju pobieranego pokarmu
np.
kaczka przedzedza wode z roślin
np.
jastrząb wyłapuje ofiare
np.
wróbel rozdrabnia pokarm
8 3 8