Odpowiedzi

2009-11-25T17:03:07+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Przyczyny:
-duże stężenie SO2, CO2 i pyłu węglowego
Skutki:
-duże stężenie SO2, CO2 i pyłu węglowego w wilgotnym powietrzu przyczynia się do powstawania chorób układu oddechowego i układu krążenia, a nawet mogą prowadzić do śmierci
-powstawanie kwaśnych deszczy, które zakwaszają wodę pitną co powoduje wzrost w niej różnych metali ciężkich takich jak kadm, glin i ołów. Zwiększone stężenie tych pierwiastków może powodować wiele groźnych chorób.
70 4 70
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:08:51+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Przyczyny:
-powstaje głównie zimą w uprzemysłowionych miastach
- w wyniku utrzymania się w powietrzu wysokiego stężenia zanieczyszczeń gazowych i płowych
- sprzyja mu zjawisko inwersji temperatur
- powietrze wilgotne (mgła), pełne dymów i nieruchome,

skutki : opisany pierwszy raz w 1952r
-spowodował on nasilenie chorób układu oddechowego
- ataki astmy
- i śmierć ponad 4000 osób
83 4 83