Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:06:36+01:00
Bańka mydlana – zazwyczaj sferyczna błona z wody wypełniona powietrzem lub innym gazem. Powstaje z mieszaniny wody z mydłem lub detergentem (np. płynem do mycia naczyń), czasami z niewielkim dodatkiem gliceryny utrudniającym parowanie wody – przedłużającym żywotność bańki.

Rola mydła polega na zmniejszeniu napięcia powierzchniowego w wodzie, z której robi się bańki. Samo zmniejszenie napięcia powierzchniowego nie wystarczy do zrobienia bańki mydlanej, rola mydła polega również na stworzeniu cienkiej warstwy na powierzchni wody (z obydwu stron) – dzięki temu otrzymujemy cienką (kilka mikrometrów) trójwarstwową błonę, której konstrukcję utrzymuje zmniejszone napięcie powierzchniowe wody. Z formalnego punktu widzenia błona tworząca bańkę jest liotropowym ciekłym kryształem, podobnie jak błona komórkowa.
102 3 102
2009-11-25T17:08:19+01:00
Przyczyna powstawania baniek mydlanych jest bardzo łatwa, otóż w płynach znajdują się te całe związki które po wymieszaniu z wodą tworzą pianę jeżeli w rozrobionym płynie zamoczymy naczynie o określonym kształcie np. samo kółko i zadmuchamy to płyn się zacznie rozdzielać i powiększać do niewielkiego kształtu do puki nie pęknie.
Tak jest moja strategia nie wiem czy dobra ale mam nadzieję :D
114 4 114