Mając dane że R1=5ohmów, R2=20ohmów, U=4V, R=4ohmy oblicz I1 oraz I2 wiedząc że odbiorniki R1 i R2 są połączone równolegle


wzory z których kożystamy to:
1/R=1/R1+1/R2
i=i1+i2 (jest to duża litera i ale nie pisałam bo mogloby wam się pomylić :P)
R=U*I (czyli *i)
i=U/R
U=I/R

2

Odpowiedzi

  • Kox
  • Początkujący
2009-11-25T17:26:09+01:00
I1= u/R1=4/5=0.8 ohmów
i2=u/R2=4/20=0.2 ohmów

Tak mi się wydaje
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T18:12:00+01:00
To R=4ohmy to juZ chyba policzona R zastępcza?
ona jest niepotrzebna
bo:
I1=U/R1=4V/5=0,8A
I2=U/R2=4V/20=0,2A
to już koniec zadania
można jeszcze obliczyć
I=I1+I2=0,8+0,2=1A
1 1 1