Informacje* o:
-Jarosław Iwaszkiewicz
- Pieter Breugel

*Od myślników napisać:
- lata życia,
- dzieła tej osoby,
- debiut,
- podróże,
- nagrody,
- tematyka dzieł (np. w swoich dziełach odwołuje się do wydarzeń i postaci historycznych),
- gdzie pracował (zawód).

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:26:24+01:00
1. Jarosław Iwaszkiewicz
- 1894-1980
- Panny z Wilka , Oktostychy , Brzezina , Czerwone tarcze , Lato w Nohant , Matka Joanna od Aniołów , Sława i chwała.
- Debiut książkowy ,,Oktostychy''
- Podróże do Włoch , podróże do Polski
- Za swoją działalność literacką i polityczną otrzymał wiele nagród i odznaczeń, m.in. tytuły doktora honoris causa Uniwersytetu Warszawskiego i Jagiellońskiego.
- Pisał dramaty o tematyce wpsółczesnej ,,Gospodarstwo''
- napoczątku studiów pracował jako korepetytor (a dalej to niewiem , sory ) .

2. Pieter Breugel
- 1525-1569
- ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Bruegel_%28starszy%29 ) . masz tu są jego dzieła , duzo tego jest :)
- bardzo mi przykro ale tego to niewiem.
- Włochy , Francja .
- tego też niewiem :(
- tego też niewiem .
- pracował jako malarz

pozdrawiam :) . i naprawde bardzo bardzo mi przykro , że niektorych nienapisalam bo niewiedzialam . : ( : (


2009-11-25T18:01:02+01:00
Jarosław Iwaszkiewicz - 20 luty 1894 - 2 marzec 1980.
Np. Oktostychy, Dionizje, Kasydy zakończone siedmioma wierszami (proza poetycka i wiersze),Księga dnia i księga nocy, Powrót do Europy, Lato, Inne życie, Ody olimpijskie, Warkocz jesieni i inne wiersze, Ciemne ścieżki, Jutro żniwa, Krągły rok, Mapa pogody
Pisarz, tłumacz, współtwórca grupy poetyckiej Skamander, współpracownik Wiadomości Literackich, wieloletni redaktor naczelny Twórczości.
tytuły doktora honoris causa Uniwersytetu Warszawskiego (1971) i Jagiellońskiego (1979).
Odznaczony Orderem Budowniczych Polski Ludowej.
Pieter Bruegel 1525 - 1569
np. Triumf śmierci, Samobójstwo Saula, Wieża Babel, Szalona Małgorzata, Pokłon Trzech Króli, Droga krzyżowa, Rzeź niewiniątek, Myśliwi na śniegu, Nawrócenie Szawła