Odpowiedzi

2009-11-25T17:13:06+01:00
Kreon mówi o swoim zarządzeniu, aby zwłoki Polinejkesa pozostawić bez pogrzebu oraz o karze śmierci dla każdego kto się temu sprzeciwi.Nagle pojawia się strażnik z wiadomością ze ktoś pochował Polinejkesa. Kreon żąda schwytania sprawcy i grozi strażnikowi śmiercią, jeśli ten nie znajdzie winowajcy
na 100% dobrze
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:20:57+01:00
Na scenie, w otoczeniu zbrojnego orszaku, zjawia się Kreon, by radzie starców obwieścić swój rozkaz. Król mocno akcentuje motywy zakazu grzebania Polinika. Z punktu widzenia kompozycji dramatu jest to powtórzenie:odbiorcy znają już polecenie władcy, wiedzą też, że będzie ono złamane, mimo obwarowania go surowymi karami. W ten sposób jeszcze mocniej zaznaczony został konflikt postaw. Chór przyznaje, iż władza należy do Kreona i ma on prawo podejmować takie decyzje. W drugiej części epejsodionu zjawia się Strażnik donoszący o przysypaniu piaskiem zwłok Polinika. Widzowie domyślają się, że to Antygona dokonała symbolicznego pogrzebu. Symboliczny charakter tego czynu podkreśla samotność bohaterki i jej determinację. Kreon poleca Strażnikowi ustalenie sprawcy przestępstwa. Kreon nie chciał uznać, że wola bogów różni się od jego decyzji. Za sprzeciwienie się tej woli, będzie musiał ponieść karę....
1 5 1