Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:12:35+01:00
Pustelnik i prorok żydowski.

Prawdopodobnie znał sektę esseńczyków, jednak nie da się jednoznacznie stwierdzić, czy był jej członkiem. Jego nauczanie w niektórych aspektach jest sprzeczne z doktrynami tej denominacji. Przez wielu swoich słuchaczy uznawany był za Mesjasza. O jego działalności misyjnej i kaznodziejskiej wspominają Ewangelie i żydowski historyk Józef Flawiusz.

Przez chrześcijan jest uznawany za ostatniego biblijnego proroka przed nadejściem Chrystusa. Mandejczycy uznają go za największego z proroków. Muzułmanie uznają go za jednego z proroków, poprzednika Jezusa i Mahometa.

Jako święty katolicki jest między innymi patronem Chojnic, Wrocławia, Mysłowic i Stargardu.
15 3 15
2009-11-25T17:12:51+01:00
Był apostołem. Chcrzcił ludzi. Pan Jezus został przez niego ochrzczony.Przez chrześcijan jest uznawany za ostatniego biblijnego proroka przed nadejściem Chrystusa. Mandejczycy uznają go za największego z proroków. Muzułmanie uznają go za jednego z proroków, poprzednika Jezusa i Mahometa.

Jako święty katolicki jest między innymi patronem Chojnic, Wrocławia, Mysłowic i Stargardu.
17 4 17
2009-11-25T17:15:44+01:00
Jak podaje Nowy Testament jest pół roku starszy od Jezusa. Jego rodzicami byli Zachariasz i Elżbieta. Po śmierci rodziców rozpoczął życie pustelnika. Ochrzcił Jezusa w Jordanie. Umarł na wskótek scięcia głowy.
8 4 8