Odpowiedzi

2009-11-25T17:54:42+01:00
21 III :
1) 0*
h=90*-φ
h=90* - 0*
h= 90*

2) 15 * N
h=90*-φ
h=90*-15*
h= 75*

15* S
( to samo co w 15*N)

3) 23*27' N
h= 90* - φ
h= 90* - 23*27'
h= 66* 33'

23*27' S
(to samo co w 23*27' N)

4) 50* N
h= 90* - φ
h = 90* - 50*
h= 40*
50*S tak samo

5) 66*33' n
h= 90* - φ
h= 90* - 66*33'
h= 23* 27'
66*33' s tak samo

6) 90*n
h= 90* - φ
h= 90*-90*
h = 0*
w 90*S tak samo ;D.

czerwiec :
( podam ci same wzory )
półkula płn. : h=90*-φ+23*27'
półkula płd. : h=90*-φ-23*27'

grudzień:
(wzory)
półkula płn. : h= 90*-φ-23*27'
pókula płd : h= 90*-φ+23*27'


mam nadzieję , że troche pomogłam ; ]].

φ - szerokość geograficzna.
we wzorach zamiast φ wstawiasz liczbę i obliczasz . ; p
to łatwe . ^^.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T18:51:00+01:00
21 III h= 90* - szer. geogr
22VI N h= 90* + 23*27' - szer. geogr.
22 XII N h= 90* - 23*27' - szer. geogr.
22 VI S h= 90* - 23*27' - szer. geogr.
22 XII S h= 90* + 23*27' - szer. geogr.

a) 0*
21 III h= 90* - 0*
h=90*


b)15* N i S
15*N
21 III h= 90* - 15* = 75*
22VI N h= 90* + 23*27' - 15*= 98*27'
22 XII N h= 90* - 23*27' - 15*=52*13'

15*S
21 III h=90*-15*=75*
22 VI S h= 90* - 23*27' - 15*= 52*13'
22 XII S h= 90* + 23*27' - 15*= 98*27'

c) 23*27' N i S
23*27' N

21 III h= 90* - 23*27' = 67*13'
22VI N h= 90* + 23*27' - 23*27'= 90*
22 XII N h= 90* - 23*27' - 23*27'=43*36'

23*27'S
21 III h= 90* - 23*27' = 67*13'
22 VI S h= 90* - 23*27' - 23*27'= 43*36'
22 XII S h= 90* + 23*27' - 23*27' = 90*

d) 50* N i S

50*N
21 III h=90* - 50* = 40*
22VI N h= 90* + 23*27' - 50*=63*27'
22 XII N h= 90* - 23*27' - 50*=17*13'

50*S
21 III h=90*- 50*=40*
22 VI S h= 90* - 23*27' - 50*=17*13'
22 XII S h= 90* + 23*27' - 50*= 63*27'


e) 66*33' N i S

66*33' N
21 III h=90*-66*33'=24*07'
22VI N h= 90* + 23*27' - 66*33'=47*34'
22 XII N h= 90* - 23*27' - 66*33'=0,4*

66*33' S

21 III h=90*-66*33'=24*07'
22VI N h= 90* - 23*27' - 66*33'= 0,4*
22 XII N h= 90* + 23*27' - 66*33'=47*34'

f) 90* N i S

90*N
21 III h=90*-90*=0*
22VI N h= 90* + 23*27' - 90*= 23*27'
22 XII N h= 90* - 23*27' - 90*= -23*27'

90*S
21 III h=90*-90*=0*
22VI N h= 90* - 23*27' - 90*= -23*27'
22 XII N h= 90* +23*27' - 90*= 23*27'