Odpowiedzi

2009-11-25T17:14:39+01:00
Wielka Emigracja miała bardzo duży wpływ na naród Polski ponieważ naród się wtedy rozpraszał i nikt nie wiedział do kąd idzie.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:19:43+01:00
1. Znaczenie wielkich emigracji:
-rozwijały się idee mesjanistyczne
-otwarcie Biblioteki Polskiej w Paryżu 1838r.
-podnoszono sprawy ludu, przeciwstawienie szlachcie i uznanie jej za najważniejszą część narodu
-rozwijanie kultury polskiej za granicą
-nagłośnienie sprawy polskiej

2. Juliusz Słowacki "Kordian"
Adam Mickiewicz "Księgi narodu"
Zygmunt Krasiński "Psalmy przyszłości"
1 5 1