Na dwudniowy turniej do króla Karola przybyło wielu rycerzy. Już pierwszego dnia połowa z nich zakochała się w pięknej królewnie, a 2/3 pozostałych rycerzy zakochało się w niej następnego dnia. Tylko 12 rycerzy pozostało całkiem obojętnych na wdzięki królewny. Ile rycerzy przybyło na turniej?

3

Odpowiedzi

2009-11-25T17:21:14+01:00

x-wszyscy rycerze.
pierwszego dnia połowa z nich zakochała się w pięknej królewnie:
(1/2)x
a 2/3 pozostałych rycerzy zakochało się w niej następnego dnia:
((1/2)x)*(2/3)=(2/6)x=(1/3)x

Tylko 12 rycerzy pozostało całkiem obojętnych na wdzięki
x=(1/2)x+(1/3)x+12
x=(3/6)x+(2/6)x+12
x=(5/6)x+12
(1/6)x=12
jeśli 1/6 rycerze wynosi 12 to rycerzy było 6*12
(1/6)x=12 /*6
x=6*12
x=72

odp. Na turniej przybyło 72 rycerzy.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:21:45+01:00
1/2+2/3 z 1/2=1/2+2/6=3/6+2/6=5/6
5/6 rycerzy zakochało się w królewnie a 1/6 nie czyli 12 rycerzy
skoro 1/6 to12 to wszystkich jest 6 razy więcej czyli 12x6=72
Na turniej przybyło 72 rycerzy.
3 3 3
2009-11-25T17:23:31+01:00