1.Oblicz pole rombu , którego przekontne mają długosc 13 cm.i 17 cm.




2.Obwód rombu ma 52 cm,a przekontne maja długosci 24 i 10 cm.
oblicz pole tego rombu oraz długosc jego wysokosc

3.Ile wynosi pole deltoidu o przekątnych długosci 8 cm i 6 cm?

Bardzo prosze o szybkie rozwiazanie zadan :)

3

Odpowiedzi

2009-11-25T17:37:11+01:00
1. Wzór na pole rombu : P = d₁ × d₂ / 2
P = 13 × 17 / 2
P = 110,5 cm²

2. Wzór na pole rombu : P = d₁ × d₂ / 2
p = 24× 10 / 2 =
p = 120 cm²
romb został podzielony a 4 trójkąty o bokach 12 i 5 wiec obliczam bok a z tw pitagorasa
12² + 5² = a²
144 + 25 = a²
169 = a²
13 = a
Drugi wzór na pole rombu : P = a * h
110,5 = 13h /÷13
8,5 = h

3. Wzór na pole rombu : P = d₁ × d₂ / 2
P = 8 * 6 / 2
P = 24 cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:37:45+01:00
1= P=13x17x1/2=110.5cm2
2 1 bok 52:4=13.5cm
P=24x10x1/2=120cm2
dł+ sorry nie wiem o co ci chodzi

3.P = 8x6x1/2=24cm2
2009-11-25T17:49:22+01:00
Zad.1
c=13cm
d=17cm
P=c*d/2
P=13*17/2
P=110,5 cm kwadratowych

Zad.2
Ob=52cm
Ob=4a
c=24cm
d=10 cm
a=52/4
a=13 cm
P=c*d/2
P=24*10/2
P=120 cm kwadratowych
P=a*h
120=13*h
h=120/13
h≈9,2cm


Zad.3
c=6cm
d=8cm
P=c*d/2
P=6*8/2
P=24 cm kwadratowych