Odpowiedzi

2009-11-25T17:26:42+01:00
2%z3000kg
0,02*3000=60kg
3000-60=2940kg
0,155*5600=868zł
868+5600=6468zł
6468:2940=2,20zł
1kg owoców sprzedał po 2,20zł
2009-11-25T17:33:23+01:00
Zepsuciu uległo owowców:
0,02*3000kg=60kg
cena (x) za którą hurtownik kupił owoce:(za 1 kg)
3000x=5600
30x=56 /:30
x=1.866zł.
zysk wynosił 15,5%:
(cena za która sprzedał owoce odjąć cena za którą je kupił to jest 15,5%ceny za którą kupił owoce):
y-cena za która sprzedał owoce
3000-600=2400 owoców sprzedał.
2400*y-5600=0,155*5600
2400*y-5600=868
2400y=6468 /:2400
y=2,70zł.
odp. Jeden kg owoców sprzedawał za 2,70zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:33:16+01:00
15,5 % = 0,155
2% = 0,02
Obliczam zysk
0,155 *5 600 zł = 868 zł
Obliczam za ile sprzedał owoce
5 600 zl + 868 zl =6 468 zł
Obliczam ile owoców uległo zepsuciu
0,02 *3000 kg = 60 kg

Obliczam ile owoców sprzedał
3000kg - 60 kg = 2 940 kg
Obliczam cenę
6 468 zl : 2 940 kg = 2,20 zł za 1 kg.
Odp.Hurtownik sprzedał owoce po 2,20 zl za 1 kg.