1.Siostrzyczka Adama toczyła zabawkę(taka kaczka na kółeczkach).Kaczuszka osadzona była na kółkach o promieniach 8 cm.Ile razy obruciły się kółka zabawki na drodze 1.2 km? przyjmij przybliżenie pi=w przubliżeniu 3.


2.Oblicz pole i obwód koła,którego promień jest równy:
a)1 cm
b)5 i jedna trzecia

Pliss pomózcie pilne!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-25T17:27:32+01:00
1.
ob=2pi *R
R=8cm
Ob=2*3*8=48cm
1,2km =1200m=120 000cm
120 000/ 48=2 500
kółka obruciły się 2 500 razy.

2.
a) 0b=2 pi
P=pi
b) 0b=10 i 2/3 pi
P=256/9 pi = 29,(4) pi
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:29:09+01:00
Zad. 1
r=8cm
s=1,2km=120000cm

L=2PIr
L=2 * 3 * 8=48cm

120000:48=2500
odp: Kółeczka na drodze 1,2km obrócą się 2500 raza.

zad. 2
a)r=1cm
P=PIr^2
P=PI cm2
L=2PIr
L=2PI cm

b)r=5 i 1/3=16/3
P=256/9 PI
L=32/3 PI
2009-11-25T17:36:02+01:00
Pi*8/2

Pole = 64pi cm /@

120000 : 16 pi = / : pi

120000 : 16 =7500
koło musi wykonać 7500 obrotów