Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:26:10+01:00
Do obu zadan :

przez jeden stopien to 15 minut czyli 1 min na mapie to ok 0,25 minuty zegarkowej. oblicz ile stopni jest od danych miast i pomnóż


pozdro zawada1200
2009-11-25T17:39:55+01:00
1.Sydney-145°E
Kair-33°E
145°-33°=112°
1°=4 min
112°=x
x= 4 min×112°/1°=448 min= 7 h 28 min
21:00+7:28=4:28
2.Los Angeles-118°W
Kalisz-18°E
1°=4 min
18°-x
x=4 min×18°/1°=71 min= 1 h 11 min
1°=4 min
118°-x
x=4 min×118°/1°=472min= 7 h 52 min

1:11+7:52= 8:63=9:03
6:00-9:03=21:57
Odp: W Los Angeles będzie 21:57