Dana jest funkcja f(x)=1/2x+1.Określ :
-dziedzinę funkcji
-zbiór wartości
-miejsce zerowe
-zbiór tych argumentów ,dla których funkcja przyjmuje wartosci dodatnie oraz zbiór tych argumentów,dla których funkcja przyjjmuje wartosci ujemne
-monotonicznośc funkcji
-czy jest różnowartościowa
dla jakich argumentów mosiąga wartośc najmniejszą a dla jakich wartośc największą

3

Odpowiedzi

2009-11-25T17:35:41+01:00
F(x)=1/2x+1.

Dziedzina: x nelezy do R

Zwf: R

Miejsce zerowe

1/2x+1 = 0
1/2x=-1
x=-2

wartosci ujemne dla : (-niesk, -2)
dodatnie : (-2, + niesk)

funkcja jest rosnaca

roznowartosciowa

nie ma wart najmniejszej i najwiekszej

Chyba o to chodzi ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:40:18+01:00
-Dziedzina D=R
-Zbiór wartości f(D)=R
-Miejsce zerowe x=-2
-Funkcja przyjmuje wartości dodatnie dla x należących do zbioru (-2, +nieskończoność )
-Funkcja przyjmuje wartości ujemna dla x należących do zbioru (-nieskończoność, -2)
-Funkcja jest rosnąca dla x(-nieskończoność, +nieskończoność)
-Funkcja jest różnowartościowa
-Brak wartości największej i najmniejszej
2009-11-25T17:45:49+01:00
F(x)=1/2x+1

1.x∈R
2.ZW=R
3.f(x)=0→0=1/2x+1
-1/2x=1/*(-2)
x=-2
f(x)=0→x=-2
4.Funkcja przyjmuje wartości ujemne dla x={-∞,-2}
Funkcja przyjmuje wartości dodatnie dla x={-2,+∞}
5.Funkcja jest rosnąca dla x∈R
6.Funkcja jest różnawartościowa
7.Funkcja nie posiada wartości najmniejszej i największej