Prosze o pomoc mam jutro krt i musze wiedziec takie rzeczy

od ktorego do ktorego wieku p.n.e jest pierwsza polowa a od ktorego do ktorego 2 i ktory to wiek i tak samo n.e.
np. napiszcie 250-299p.n.e 1 pol 3 wieku czy cos i tak tylko na przykladzie jednego stulecia
czasy historyczne na jakie sie dziela i kiedy sie zaczely

2

Odpowiedzi

2009-11-25T17:37:19+01:00
Patrz taak sie oblivcz wieki np. 679 n.e 7 wiek 2 pol itd
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T18:22:37+01:00
Jeżeli chodzi o wieki pne, to masz odwrotnie niż ne. Jak masz np. 67r.ne. to będzie druga połowa I w. , a w latach pne to będzie pierwsza połowa I wieku.

Wieki ne. (naszej ery)
1-10 początek wieku ( np. 1r. to będzie początek pierwszego weku)
11-50 - pierwsza połowa wieku ( np. 50 r., 35r. )
51- 89- druga połowa wieku (np. 51r., 57r., 89r. )
90- 00 - koniec wieku ( np 90r., 96r, 100r., )
Czyli w latach przzed naszą erą (pne) odwrotnie.
Jak jest 96r.p.n.e. to NIE BĘDZIE koniec 1 wieku, tylko POCZĄTEK .

Chyba, ze nie muszisz tego początek i koniec, więc poprostu :
1-50- pierwsza połowa
51-100- druga połowa.
A przed naszą erą - odwrotnie.

A jeśli chodzi o "czasy hiotoryczne" , to nie jestem pewna ale, wydaje mi się że chodzi CI o to, czyli o Periodyzację dziejów. :
Prechistoria ( trwała ok 4 mln lat, trwała do 3000r.p.n.e)
Starożytność ( trwała ponad 3500 lat (do 476r.n.e)
Średniowiecze ( trwała ponad 1000 lat, trwała do 1492r.n.e lub 1453r.n.e )
Nowożytność ( trwała ponad 400 lat, do 1900r. )
Czasy najnowsze ( trwa ponad 100 lat )

Mam nadzieję, że pomogłam :). Trochę sie napisałam, więc liczę na naj ^^ .