Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T17:39:14+01:00
Y=-x+2 żeby obliczyc przecięcie z osią Y za x musisz podstawić 0
y=0+2 = 2 czyli funkcja przecina oś Y w punkcie 2
żeby obliczyć przecięcie z osią X za Y podstawiasz 0
0=-x+2
x=2

Czyli na osi X punkt przecięcia to 2:) i od tych dwóch punktów możesz rysowac juz funkcje ( jej wykres)
2009-11-25T17:40:41+01:00
Czyli tak jezeli chcesz obliczyc z osia x to musisz do wzoru stawic 0 pod y czyli
0=-x+2
x=2

a z osią y po x wstawiasz zero
y=0+2
y=2
1 1 1
2009-11-25T17:49:24+01:00
Dana jest fukcja y= -x +2 , x nalezy do R . Oblicz współrzędne punktów przecięcia wykresu fukncji z osiami współrzędnych.

z osią Y za x podstawiamy 0
y=-x+2
y=0+2 = 2
czyli punkt przeciecia z OY to (0,2)


z osią X za y podstawiamy 0 (czyli miejsce zerowe)
0=-x+2
x=2
czyli przecięcia z OX to(2,0)
1 1 1